Vragen

Heb je een vraag? Hier kan je alvast een aantal vaak gestelde vragen terugvinden. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet terugvinden, neem dan zeker contact met ons op via info@krunsj.be of 053 42 11 00.

Algemeen

1. Wanneer ontvangen we de praktische informatie van een vakantie?

Ongeveer drie weken voor de start van de vakantie krijg je alle laatste informatie via mail toegestuurd. In deze e-mail kan je de bagagevuller, medische fiche en onthaal- en vertrekregeling terugvinden. Je kan ook aanvragen om deze informatie via de post te ontvangen.

2. Kan mijn kind aansluiten bij een groep waar het te jong of te oud voor is?

Wij voorzien vakanties voor een specifieke leeftijdsgroep. Onze animatoren maken dan ook activiteiten op maat van die groep. Daarom kiezen we ervoor om geen kinderen of jongeren mee te nemen die ouder of jonger zijn dan de leeftijdsgroep. Voor de inschrijving kijken we naar het geboortejaar. Enkel voor onze kadervorming kijken we naar de leeftijd in plaats van naar het geboortejaar. Voor de cursus animator moet je namelijk 15 zijn, voor de cursus hoofdanimator 16 en tot slot voor de cursus instructeur 17 op het moment dat de cursus start. Bij eventuele vragen over deze leeftijdsgroepen kan je ons steeds contacteren via info@krunsj.be of op het nummer 053 42 11 00.

3. Wie begeleidt mijn kind op vakantie?

Onze vakanties kunnen niet zonder competente begeleiding. Je kan altijd rekenen op onze enthousiaste animatoren die van een degelijke vorming genoten hebben en klaar staan om de vakantie van jouw kind onvergetelijk te maken. Er is telkens voldoende én ervaren begeleiding mee om je kind op een individuele manier te ondersteunen. Zo is er, naast de animatoren, voor elke vakantiegroep ook een hoofdanimator aanwezig. Deze begeleidt de animatoren, trekt de vakantie, bewaakt de kwaliteit van de activiteiten en coacht de nieuwe (of minder nieuwe) animatoren, zodat ze steeds het beste van zichzelf kunnen geven. Wanneer dit nodig is, is er ook een ondersteuningsanimator voor de kinderen en jongeren die wat extra ondersteuning kunnen gebruiken. Tot slot is er op elke vakantielocatie ook een 'OV' die verantwoordelijk is voor de overkoepelende taken over de verschillende vakantiegroepjes heen. Deze neemt meer logistieke taken op en ondersteunt de animatorenteams waar nodig. De groep animatoren wordt ten allen tijde ondersteund door de educatieve medewerkers die tewerkgesteld zijn bij Krunsj.

4. Welke verzekering heb ik op een Krunsj-vakantie?

Voor alle vakanties ben je via Krunsj verzekerd met een persoonlijke ongevallenverzekering. Voor buitenlandse vakanties voorziet Krunsj daarnaast ook nog een reisbijstandsverzekering. Een overzicht van onze polisnummers vind je in onze algemene voorwaarden. Meer informatie over de annulatieverzekering die we aanbieden voor onze buitenlandse zomervakanties, kan je hieronder vinden onder de vraag 'Wat indien ik mijn vakantie wil annuleren?'

5. Mag mijn kind een gsm of andere kostbare voorwerp meenemen op Krunsj-vakantie?

Wanneer je een gsm of andere kostbare voorwerpen meeneemt op vakantie, dan doe je dit op eigen verantwoordelijkheid. Om de vakantiewerking niet te verstoren, is het niet toegelaten om je gsm tijdens de activiteiten te gebruiken. De animatoren spreken in het begin van de vakantie af op welke momenten dit wel kan. Voor sommige van onze jongerenvakanties vragen we bij de inschrijving ook (vrijblijvend) het gsm-nummer van de deelnemer. Dit doen we enkel in functie van de activiteiten op de vakantie (bijvoorbeeld zodat de animatoren je kind indien nodig kunnen bereiken tijdens activiteiten zoals een stadsspel of een vrij moment). We benadrukken graag dat het in geen geval verplicht is om een gsm mee te nemen op vakantie.

6. Ik heb vragen over de vakantie of werking van Krunsj. Kan ik hiervoor een gesprek aanvragen?

Je kan via de opmerkingen bij het inschrijven een gesprek aanvragen. Je wordt dan uitgenodigd via mail. Je kan ook zelf mailen naar info@krunsj.be met de vermelding waarom je graag een gesprek aanvraagt. Een collega neemt dan contact met jou op. Laat daarom zeker je telefonische gegevens achter.

Inschrijven

1. Waar kan ik inschrijven?

Je kan je inschrijven op onze webstek via één van de vakantiepagina's of je kan telefonisch inschrijven door tijdens de kantooruren te bellen naar het nummer 053 42 11 00.

2. Hoe verloopt een inschrijving?

Je schrijft je in voor een Krunsj-vakantie via onze webstek of via de telefoon. Onmiddellijk daarna ontvang je een bevestiging via e-mail dat we je inschrijving goed hebben ontvangen. Na de verwerking van jouw inschrijving krijg je van ons een definitieve bevestiging toegestuurd. Ofwel gebeurt deze verwerking meteen, ofwel pas na een bepaalde periode (bv wanneer je kind extra ondersteuning nodig heeft op vakantie of wanneer je pas kort voor aanvang van de vakantie inschreef). Van zodra jouw inschrijving bevestigd is, kan je online betalen via jouw profiel. Ongeveer drie weken voor de start van de vakantie krijg je alle laatste informatie toegestuurd.

3. Wat moet ik doen als mijn kind allergieën of intoleranties heeft?

Wanneer je kind een specifiek dieet moet volgen (glutenintolerantie, lactose-intolerantie, allergieën ...) kan je dit noteren op de digitale medische fiche van jouw kind. We proberen in overleg met het vakantiedomein of de traiteur steeds zo goed mogelijk aan deze voedingsvoorkeuren te beantwoorden. We kunnen dit niet altijd garanderen, maar zoeken samen steeds een oplossing. Gelieve er rekening mee te houden dat we deze informatie liefst zo snel mogelijk (en indien mogelijk ten laatste één maand voor aanvang van de vakantie) moeten kennen, zodat de nodige voorbereidingen kunnen worden getroffen. Het volstaat dus niet om deze voedingsinformatie pas kort voor aanvang van de vakantie aan te vullen op de medische fiche. 

Bij uitgebreide en/of ernstige allergieën, kan jouw inschrijving niet automatisch bevestigd worden. Duid in dit geval tijdens het inschrijvingsproces 'extra ondersteuning' aan. Zo kunnen we samen op een veilige manier bekijken wat de mogelijkheden zijn. Ben je al ingeschreven en heb je geen 'extra ondersteuning' aangeduid? Neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op.

4. Welke kortingen kan ik krijgen?

  • Ledenkorting: Als je lid bent van de Vlaamse Neutrale Ziekenfondsen en in regel bent met de ziekenfondsbijdrage krijg je tot € 125 korting. In het magazine of op de webstek is dit de prijs met het sterretje.
  • Gezinskorting: Op binnen- en buitenlandse vakanties wordt een gezinskorting van € 10 voor een tweede kind en €15 voor een derde kind toegepast indien je hen inschrijft voor een vakantie in een zelfde vakantieperiode, namelijk de wintervakanties (herfst-, krokus- en paasvakantie) of de zomervakantie. Deze korting geldt ook wanneer je één kind inschrijft voor meerdere vakanties binnen dezelfde vakantieperiode.
  • Vroegboekkorting: Voor de zomervakanties is er ook een éénmalige korting per deelnemer als je vóór een bepaalde datum inschrijft. Dit is €10 op een vakantie in binnenland of Nederland en € 20 op een buitenlandse vakantie. De exacte datum kan je telkens in het magazine terugvinden.
  • Vriendjeskorting: Ben jij lid van de Vlaamse Neutrale Ziekenfondsen en heb je een vriendje dat geen gebruik kan maken van de ledenkorting? Dan geven we jouw vriendje € 75 korting op de eerste vakantie met Krunsj! Zo kunnen jullie samen een Krunsjtastische vakantie uitkiezen. Jouw vriendje dient in dit geval (mits jouw toestemming) jouw naam op te geven tijdens het inschrijvingsproces. Deze korting is enkel van toepassing indien jullie beide inschrijven voor dezelfde Krunsj-vakantie.

Je kan al deze kortingen uiteraard ook combineren.


5. Zijn Krunsj-vakanties fiscaal aftrekbaar? Hoe kan ik hiervoor een fiscaal attest aanvragen?

Onze Krunsj-vakanties zijn inderdaad fiscaal aftrekbaar. We sturen het fiscaal attest automatisch naar je op indien je aan de volwaarden voldoet. Je hoeft hiervoor dus zelf geen actie te ondernemen. Je mag dit fiscaal attest in de loop van april in je mailbox verwachten. Mocht je deze e-mail niet meer terugvinden, kan je jouw fiscaal attest ook steeds downloaden via jouw profiel van zodra dit beschikbaar is (dit geldt enkel voor alle Krunsj-vakanties vanaf de herfstvakantie van 2023). Voor meer informatie verwijzen we graag door naar de webstek van de Vlaamse Overheid.

Vanaf 27/01/2022 worden de fiscale attesten opgemaakt met het rijksregisternummer van het kind en het rijksregisternummer van de betaler.

6. Tegen wanneer moet de vakantie van mijn kind betaald zijn?

  • Voor vakanties en vormingen met een prijs met korting* van € 300 of minder (basisprijs van € 425 of minder) vragen we om het volledige bedrag binnen de 30 kalenderdagen na inschrijving en uiterlijk 30 kalenderdagen voor het vertrek te voldoen
  • Voor vakanties en vormingen met een prijs met korting* van meer dan € 300 (basisprijs van meer dan € 425): volstaat het om een voorschot van € 150 per inschrijving over te maken binnen de 30 kalenderdagen. Uiterlijk twee maanden voor het vertrek dient het volledige saldo afgerekend te worden.
  • Een betaling uitvoeren kan meteen online na het doorlopen van het inschrijvingsproces, ofwel achteraf (zowel via een online betaling via het profiel als via een klassieke overschrijving).
  • Voor meer gedetailleerde informatie verwijzen we graag naar onze algemene voorwaarden.
  • Mocht het niet mogelijk zijn om de vakantie volgens bovenstaande termijnen te betalen, aarzel dan niet om ons te contacteren. We gaan graag samen mee op zoek naar een oplossing die haalbaar is voor jou.


Extra ondersteuning

1. Mijn kind heeft extra ondersteuning nodig. Kan ik hiervoor een gesprek aanvragen?

Wanneer jouw kind extra ondersteuning kan gebruiken op vakantie, dan vink je dat aan tijdens het inschrijvingsproces. Daarna krijg je een e-mail van ons met een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. Vervolgens wordt gekeken naar de mogelijkheden binnen Krunsj. Zo kan er gekozen worden voor bepaalde hulpmiddelen of extra begeleiding, zodat jouw kind mee kan op Krunsj-vakantie. We kiezen resoluut voor zorg op maat, dat wil zeggen dat we voor jouw kind naar een specifieke ondersteuning zoeken. Wanneer we zien dat onze draagkracht niet groot genoeg is, dan gaan we samen op zoek naar een alternatief. Deze procedure kan wat afwijken voor deelnemers die in het verleden al hebben deelgenomen aan een Krunsj-vakantie.

Om gepaste ondersteuning te vinden, vragen we om voor de krokusvakantie in te schrijven voor 1 januari, voor de paasvakantie voor 1 maart, voor de zomervakantie voor 1 mei en voor de herfstvakantie voor 1 oktober.

Meer info over onze inclusie-procedure kan je hier vinden, maar wordt ook verder verduidelijkt tijdens het gesprek.

2. Waarom ontvang ik niet direct een bevestiging van mijn inschrijving?

Wanneer ‘extra ondersteuning’ wordt aangeduid, volgen we onze inclusie-procedure. We vinden het hierbij belangrijk om voor elk kind op maat te werken en zoeken daarom naar gepaste begeleiding. Dit kan even duren, waardoor de inschrijving niet direct bevestigd kan worden. Van zodra de begeleiding gegarandeerd is, wordt de aanvraag bevestigd. We houden je hiervan op de hoogte, alsook wanneer we de nodige ondersteuning niet zouden kunnen bieden.

Wanneer een bepaalde opmerking wordt meegegeven, nemen we ook eerst even contact op om deze opmerking te verduidelijken. Dit kan telefonisch of digitaal. De inschrijving wordt daarna bevestigd indien we de nodige ondersteuning kunnen bieden.

Foto's en verloren voorwerpen

1. Waar kan ik foto's vinden van de vakantie van mijn kind?

We proberen om tijdens de vakantie een groepsfoto op Facebook (voor onze kindervakanties tot 12 jaar) of Instagram (voor onze jongerenvakanties vanaf 13 jaar) te plaatsen. Deze foto zal in de tweede helft van de vakantie online komen. Daarnaast zullen onze animatoren hun best doen om tijdens de vakantie een aantal leuke foto’s op ons verhaal (zowel op Facebook als Instagram) te plaatsen, maar we kunnen niet garanderen dat elke vakantie of elke jongere hierbij aan bod zal komen.

Kort na afloop van de vakantie zal je van ons een e-mail ontvangen. In deze mail zal je een link naar de leukste foto’s van jouw Krunsj-vakantie kunnen terugvinden. We proberen deze foto’s binnen de twee weken na het einde van de vakantie online te plaatsen.



2. Waar kan ik de verloren voorwerpen terugvinden?

Na afloop van de vakantie kan je op jouw profiel onder de categorie 'Mijn inschrijvingen' foto's van de verloren voorwerpen terugvinden. Deze foto's worden aangevuld tot 2 weken na de vakantie. 

Herken je tussen de verloren voorwerpen iets van jouw kind? Stuur een mailtje naar info@krunsj.be met onderstaande informatie, dan kunnen we samen bekijken op welke manier we dit aan jou kunnen terugbezorgen:

  • Naam van je kind
  • Vakantie waar je kind aan deelnam
  • Een screenshot of omschrijving van het verloren voorwerp

Zit er in de koffer van jouw kind iets dat niet van jullie is? Neem er een foto van en stuur een mailtje naar info@krunsj.be. We voegen deze foto toe aan de verloren voorwerpen en bekijken op welke manier we de verloren voorwerpen terug bij de eigenaar kunnen bezorgen.

Annulatie

1. Wat indien ik mijn vakantie wil annuleren?

Je kunt op elk moment de inschrijving voor je vakantie schriftelijk annuleren. Afhankelijk van het moment waarop je annuleert en of je een medisch attest hebt, gelden er bepaalde annulatiekosten. De annuleringsvoorwaarden kan je hier terugvinden.

Voor al onze buitenlandse zomervakanties geldt een annulatieverzekering die wordt verzorgd door onze partner AIG. Hiervoor wordt geen meerprijs aangerekend. Via deze link kan je de algemene voorwaarden omtrent deze annulatieverzekering terugvinden. Vanaf pagina 27 kan je de informatie omtrent reisannulatie lezen. Indien jouw reden van annulatie aan de voorwaarden voldoet, kan je rekenen op een volledige terugbetaling van het inschrijvingsgeld (op €25 administratieve kosten na). Indien je voor een buitenlandse vakantie niet aan de voorwaarden voldoet, of indien je wenst te annuleren voor een binnenlandse vakantie of vorming gelden onderstaande annuleringsvoorwaarden.

2. Wat indien Krunsj de vakantie zelf annuleert?

We doen er uiteraard alles aan om dit te vermijden, maar in uitzonderlijke situaties zijn we soms genoodzaakt een vakantie te annuleren. In dit geval word je door één van onze medewerkers gecontacteerd en kan je telkens rekenen op een volledige terugbetaling van de inschrijvingsgelden.

Vragen
menu

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x